31 maja 2014

Placek jabłkowy


Czasami mam ochotę na jakieś szybkie i proste ciasto, przy którym nie trzeba stać godzinami i przekładać go różnymi skomplikowanymi masami. Szukam wtedy gdzieś w internecie przepisów, które można zrobić od zaraz. Na bloga Pani Agaty natrafiłem przypadkowo, chyba już nawet nie pamiętam w jaki sposób. W oczy rzucił mi się przepis z ostatnich postów tam opublikowanych. Wszedłem, przeczytałem i proszę. To ciasto robiłem już dwa razy, za drugim dodałem rodzynki i orzechy. Robi się je bardzo szybko. Nie trzeba też obierać jabłek, więc ciasto ma dużo witamin. Jest słodkie, wilgotne i lekko czuć goździkami. Jabłka są prawie niewyczuwalne w smaku. Ja nie jestem wielkim fanem szarlotek i ciast z kwaśnymi jabłkami, więc to ciasto bardzo przypadło mi do gustu.



PLACEK 
JABŁKOWY 
Forma 23 x 26 cm :

  • 100 g masła
  • 1 i ½ szklanki cukru
  • 2 jaja
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki sody
  • ¼ łyżeczki mielonych goździków
  • ½ łyżeczki cynamonu (można więcej)
  • 3 duże jabłka
1.   Formę wyłóż papierem do pieczenia i wysmaruj masłem. Piekarnik nastaw na 180 st.
2.   Miękkie masło utrzyj z jajami i cukrem na puszystą, jasną masę.
3.   Dodaj mąkę, sól, sodę, goździki i cynamon. Wymieszaj całość.
4.   Jabłka zetrzyj na tarce (nie obieraj) o dużych oczkach i wymieszaj z ciastem.
5.   Piecz przez ok 40 min. Wystudź.

Smacznego :)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...