9 lutego 2014

Tiramisu

Zdecydowanie mój ulubiony deser. Pyszne biszkopty nasączone kawą z alkoholem przełożone śmietanką z mascarpone, no bomba ! Zawsze jadłem ten deser w jednej z moich ulubionych knajp w moim mieście, ale teraz mogę już sam robić tiramisu w domu, bo znalazłem bardzo dobry przepis. Ostatnio na różnych blogach widać "szał tiramisowy", dlatego, zachęciło mnie to, aby spróbować zrobić ten deser. Przepis nie wymaga dodawania surowych jaj, więc nie trzeba się obawiać jakichkolwiek chorób. Ja przyprószyłem ciasto kakao ale, znaleźć można przepisy z użyciem czekolady. Moje tiramisu po zrobieniu schowałem na całą noc do lodówki, aby było solidne i się nie rozpływało. Wam, też tak radzę.


          
Składniki : 
  • 500 ml śmietanki kremówki 30 % (lub 36%)
  • ok. 1/2 szklanki cukru pudru
  • 250 g serka mascarpone
  • 200 g podłużnych biszkoptów np. Lady Fingers
  • ok. 150 ml mocnej kawy
  • 1-2 łyżki likieru Amaretto (ja użyłem wódki, bo nie miałem likieru)
  • kakao


 Wykonanie :
  1. Ubij śmietanę z cukrem pudrem na sztywną pianę. Dodaj serek mascarpone i wymieszaj dokładnie łyżką lub najmniejszymi obrotami miksera, uważając by nie przebić.
  2. Wystudzoną kawę z alkoholem wlej na głęboki talerzyk i szybko poobkręcaj w niej biszkopty, tak aby nie zmiękły za bardzo. Zmoczone biszkopty ułóż jeden obok drugiego w naczyniu.
  3. Na biszkopty nałóż ok. połowę kremu i wygładź. Posyp kakao.
  4. Ułóż drugą warstwę zmoczonych kawą biszkoptów. Dobrze, jeśli ułożysz je w odwrotnej pozycji niż poprzednie.
  5. Nałóż pozostałą resztę kremu i posyp kakao. Deser schłódź w lodówce na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.
Smacznego !



4 komentarze:

  1. Ależ pięknie się prezentuje na talerzyku! Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, coś pysznego... Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) Tiramisu to mój ulubiony deser, więc musi być smaczny, bynajmniej u mnie :)

      Usuń
  3. Cześć. Nominowałem Twojego bloga do Liebster Blog Awards. Szczegóły w tym wpisie: http://sweet--n--sour.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-awards.html
    Mam nadzieję, że przyłączysz się do zabawy!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...