9 maja 2014

Kokoski

Ten przepis jest już w mojej rodzinie od dawna. Moja mama dostała go "w spadku" od jej mamy (czyli mojej babci, gdyby ktoś się pogubił w tych rzeczach), która też robiła je swoim najbliższym. Z moich i mojej mamy obliczeń ten przepis jest u nas od prawie 50 lat ! Kartki, na których został spisany są już stare i pożółkłe. Odświeżam zatem te zapiski na blogu, gdzie będą się trzymały dłużej. Praktycznie na każde święto można znaleźć ten wypiek w moim domu. To dlatego, że kokoski, są słodziutkie i bardzo dobre. Ogólnie można powiedzieć, że jest to pokrojone w kostkę ciasto miodowe, obtoczone w słodkiej polewie czekoladowej i obsypane kokosem. Prawdziwy smakołyk !



KOKOSKI


Składniki :

Ciasto :
  • 50 g masła lub margaryny
  • 2 jaja
  • 3 łyżki miodu sztucznego
  • ½ szklanki mleka
  • 300 g cukru pudru
  • 380 g mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa :
  • 250 g margaryny (np. Palmy)
  • 250 g cukru pudru
  • 8 łyżek mleka
  • 80 g kakao

Ponadto :
  • kilka paczek wiórek kokosowych do obtoczenia ciasta
Ciasto :

1.   Blachę nasmaruj margaryną i oprósz lekko mąką. Nagrzej piekarnik do 180 st.
2.   Rozpuść miód z masłem i cukrem w garnku. Dodaj pół porcji mleka, wymieszaj i odstaw do ostygnięcia.
3.   Do drugiej połowy mleka dodaj jaja i roztrzep je z mlekiem.
4.   Do ostudzonej masy dodaj mleko z jajami, mąkę i proszek. Wymieszaj wszystko ze sobą i wlej do przygotowanej uprzednio blachy. Piecz przez ok. 50 minut.
5.   Ciasto wyciągnij z piekarnika i odstaw do wystygnięcia.
6.   Chłodne ciasto pokrój na kwadraty (wielkość dowolna).

Polewa :

7.   Na głęboki talerz wysyp wiórki kokosowe.
8.   Rozpuść ze sobą wszystkie składniki, uważając, aby powstała czekolada się nie przypaliła.
9.   Gotowe, pokrojone w kostki ciasto maczaj w polewie, a następnie obtocz je we wiórkach.
10.    Obtoczone kokoski poukładaj na obsypanej wiórkami tacce.


Smacznego :)

4 komentarze:

  1. zdradź sekret jak udaje Ci się podzielić wpis na dwie szpalty, tak że po lewej masz składniki, a po prawej sposob przygotowania... mnie to jakoś rozjeżdża w panelu bloggera :)

    A kokoski bardzo lubię, fajnie znaleźć na nie przepis, wiec zapisuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :)
      To bardzo proste :) Ja robię ten "przedział" w programie Microsoft Word, gdzie zapisuję przepis itd, a potem tylko przekopiowuje go tam, gdzie się pisze posta w bloggerze. Jeśli się nie uda w programie, pozwalam skopiować tekst (jako szablon) ode mnie i później można go zmieniać na wszelakie sposoby, wedle zachcianek :)

      Mam nadzieję, że pomogłem i polecam się na przyszłość. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Identyczne robi moja mama :) Ale się rozmarzyłam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...