7 lutego 2014

Cynamonowe rollsy

Po upieczeniu croissantów zostało mi jeszcze troszkę drożdży, więc musiałem wpaść na jakiś pomysł, aby się nie zmarnowały. Przeglądając różne zagraniczne strony internetowe, napotykałem się na te oto drożdżowe zawijasy. Były z czekoladą, nutellą więc musiałem spróbować, a wiem, że rollsy są jednym z popularniejszych  (i smaczniejszych) wypieków w USA. Szukałem podobnej wersji na naszych polskich blogach i znalazłem znakomity przepis na jednym ze sławniejszych portali, czyli kwestiasmaku.pl. Zdjęcia były tak apetyczne, że musiałem się powstrzymywać przed zjedzeniem ekranu od laptopa :P  Upiekłem bułeczki i natychmiast żałowałem, że nie miałem więcej drożdży bo chciałem więcej ! Musicie spróbować, świetny cynamonowy smak z dodatkiem orzechów włoskich i rodzynek. Jeśli pojadę kiedyś do Ameryki to pierwsze co zrobię to poszukam najbliższego sklepu z tymi bułeczkami :) !

Ps : Zdjęcia były robione jakiś czas temu, więc nie są fantastyczne. Jak widać miałem dużo czasu i próbowałem się pobawić z nimi, aby nie wyglądały nudnie. Nie wiem co mam o tym myśleć, ale nie jest źle, chyba.


Składniki :

Ciasto :
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 3 łyżki cukru
  • 250 ml (1 szklanka) mleka
  • ok. 30 g drożdży świeżych
  • 1/4 szklanki oleju
Nadzienie :
  • 1 i 1/2 łyżki cynamonu
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
Ponadto :
  • 1/4 szklanki roztopionego masła do posmarowania ciasta
  • oliwa do posmarowania drożdżówek
  •  roztrzepane jajko

Wykonanie :

Ciasto wyrabiamy przynajmniej dzień wcześniej.
  1. Przesiej mąkę i wymieszaj ją z solą i cukrem. Mleko wymieszaj z drożdżami, aż się rozpuszczą. Mleko wlej do suchych składników razem z olejem. Wymieszaj, następnie wyrób na gładkie ciasto do momentu, aż nie będzie się kleiło. Wyjmij ciasto na stolnicę i wyrabiaj przez krótką chwilę. Wysmaruj miskę olejem. Uformuj z ciasta kulę i włóż ją do miski. Przykrytą folią miskę włóż do lodówki na noc.
  2.  Na następny dzień, wyjmij ciasto z lodówki na stolnicę i uformuj kulę. Zawiń ciasto w folię i odłóż na 20 minut.
  3. Ciasto rozwałkuj na prostokąt o wymiarach ok. 30 x 35 cm (moje było trochę większe) na grubość ok. 6-7 mm (podaje wymiary jakie są w oryginalnym przepisie). Jeśli to konieczne możesz podsypać mąką.
  4. Wymieszaj razem cukier i cynamon. Na rozwałkowanym cieście rozsmaruj roztopione masło i posyp mieszanką cynamonową. Dodaj rodzynki i posiekane orzechy.
  5. Ciasto zwiń w roladę zaczynając od dłuższego boku. Pokrój roladę na kawałki ok. 2,5 cm i ułóż je w tortownicy lub na blaszce wyłożonej papierem zachowując ok. 3-4 cm odstępu między nimi. Wierzch posmaruj oliwą i przykryj folią spożywczą, Odstaw do wyrośnięcia na 2 godz.
  6. Przed pieczeniem bułeczki nasmaruj roztrzepanym jajkiem. Piecz w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez ok. 20 minut, aż się zarumienią (moje troszkę dłużej siedziały). Bułeczki można jeść na ciepło lub na zimno.
Smacznego !








2 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :) Zwłaszcza na przedostatnim zdjęciu. Robiłam podobne, tylko dodawałam jabłka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się starałem aby tak wyglądały :D Hmm no tak, jabłka i cynamon to też idealne połączenie, muszę spróbować :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...