22 lutego 2014

Szarlotka

Z ostatniej wizyty w Warszawie, oprócz świetnych wspomnień i przepisów przywiozłem masę jabłek, które dostałem od moich wujków, którzy mają sad. Tyle jabłek na pewno nie zdążę zjeść przed zepsuciem się, więc postanowiłem maksymalnie wykorzystać całą ilość tych owoców. Oprócz codziennego dostarczania witamin z jedzenia na surowo, spróbowałem upiec szarlotkę. Jest na kruchym spodzie i smakuje świetnie. Na górze miała być kruszonka, ale mi zabrakło ciasta i nie zakryło całkowicie jabłek. To nic nie szkodzi, ciasto nawet wygląda ładniej. Składniki są na małą foremkę, ale ja użyłem dużej i dlatego ciasto jest takie niskie. Ale jeśli ktoś chce wyższe, ciasto można zrobić z dwóch porcji składników :)


Potrzebujesz :
  • 180 g (1 szklanka) mąki
  • 100 g (1/2 kostki) masła
  • 2 - 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • ok. 1 kg jabłek (można trochę więcej)
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
+ cukier puder do posypania


Wykonanie :
  1. Mąkę przesiej na stolnicę, dodaj schłodzone masło, cukier puder, cukier waniliowy i jajko. Zagnieć ciasto. Następnie wstaw je do lodówki na ok. 1/2 godziny.
  2. Po schłodzeniu, ciasto wyciągnij na stolnicę i odkrój kawałek na kruszonkę. Rozwałkuj ciasto i na wałku przenieś do formy. Tą część odkrojoną wsadź do lodówki. Na ciasto w formie wysyp fasolę aby się nie wybrzuszyło. Piecz ok. 15 minut w temp. 200 stopni a później jeszcze ok. 5 minut bez fasolek. Po upieczeniu nie wyciągaj z formy.
  3. Jabłka obierz i pokrój w kostkę. Wymieszaj je razem z cukrem i cynamonem. Chwilkę poduś jabłka na małym ogniu, tak aby się nie przypaliły i żeby całkowicie nie zmniejszył swojej objętości. Mają po prostu się dokładnie wymieszać i przejść smakiem.
  4. Na upieczony kruchy spód wyłóż gotowe jabłka. Schłodzone ciasto z lodówki zetrzyj na tarce na małe paseczki i włóż całą szarlotkę na ok. 30 minut znów do piekarnika, aż kruszonka się zarumieni. Gotową szarlotkę posyp cukrem pudrem.
Smacznego 


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...