3 lutego 2014

Muffiny

Wieczór, ostatni dzień weekendu i zarazem ferii zimowych, a ja siedzę w domu i nigdzie nie wychodzę bo jest zimno. Ale wpadłem na pomysł, aby upiec muffinki, które w jakimś stopniu zajmą mi czas. Pogrzebałem w spiżarce i udało mi się wyszukać składniki na podstawowe ciasto muffinkowe. Znalazły się też oczywiście moje ulubione banany, które dodałem do ciasta, aby było bardziej apetyczne. Do muffinek można dodać co tylko przychodzi Wam do głowy :) Pieczenie takich babeczek, to świetna zabawa na ponure wieczory. Wszyscy rozbierają swoje choinki, a ja postanowiłem, że zatrzymam jeszcze światełka bo na pewno się przydadzą i co ? Miałem rację ! :P

  
Składniki na podstawowe ciasto muffinkowe (ok. 12 sztuk) :
  • 225 g mąki
  • niecałe 2 łyżeczki proszku do piczenia
  • 4 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 150 ml mleka
  • 3 łyżki oleju
  • jajko
Ponadto :
  • 2 banany (możecie użyć czego tylko chcecie np. posiekanej czekolady)

Wykonanie :
  1. Wymieszaj ze sobą wszystkie suche produkty, czyli mąkę, proszek, cukier i sól.
  2. Osobno połącz mleko, olej i rozbełtane jajko.
  3. Wymieszaj ze sobą, suche i mokre składniki drewnianą łyżką, dodając dwa rozgniecione banany. Ciasto wymieszaj dokładnie.
  4. Foremki na muffiny wyłóż papierowymi papilotkami. Napełnij je ciastem do 3/4 wysokości. Piecz w 200 stopniach przez ok. 25 minut, aż będą jasno brązowe. Wyjmij i zaczekaj, aż ostygną !
Smacznego !

1 komentarz:

  1. Świetnie wyrosły! Muffinki to zdecydowanie mój ulubiony wypiek :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...