6 kwietnia 2014

Placek z ciasta francuskiego z masą serową

Niestety, ale szkoła spowodowała, że ostatnio mam coraz mniej czasu na pieczenie, nawet tych najprostszych słodyczy. Przez cały tydzień liczę tylko na weekend, lub jakąś dłuższą przerwę od nauki. Żeby tylko do Wielkanocy a potem to już z górki. Dobrze, tyle o moich wewnętrznych roztargnieniach, dzisiaj mam dla Was przepis, który przywiozłem ze sobą z Warszawy, kiedy byłem tam ostatnim razem. Jest to bardzo proste ciasto składające się z gotowych płatów ciast francuskich i kremu na bazie śmietanki kremówki i jogurtu Danio. Całość posypana jest płatkami migdałów i posypką czekoladową dla fajniejszego efektu. Ja nie dodawałem do cukru, ale po schłodzeniu masa jednak nie jest słodka, więc proponuje posłodzić trochę śmietankę podczas ubijania, chyba, że ktoś woli wersję mniej słodką.



Składniki na formę 22 x 38 cm :
  • 4 płaty ciasta francuskiego (np. z Biedronki)
  • 500 ml śmietanki kremówki 30 %
  • 5 serków Danio waniliowych (lub śmietankowych)
  • kilka łyżek cukru (opcjonalnie)
  • migdały, posypka na wierzch
Wykonanie :
  1. Ciasto ułóż w formie. Odkrój część ciasta, tak by pasowało ono do dna formy. Odkrojone części schowaj, można zrobić z nich np. ciasteczka. Z pozostałymi płatami ciasta zrób to samo. Każde ciasto piecz w osobnej formie, do momentu aż będzie rumiane. Na opakowaniu z ciasta powinno pisać ile ma się piec. U mnie ok. 25 min w 160 stopniach, ale to zależy od piekarnika jaki posiadasz. Upieczone ciasta ostudź.
  2. Kremówkę ubij z cukrem (jeśli dodajesz). Do ubitej już śmietany dodawaj stopniowo zawartość serków miksując powoli do połączenia się składników.
  3. Gotową masą przełóż ciasta. Na wierzch dodaj mniej masy, a więcej na niższe warstwy.
  4. Gotowy placek przyozdób płatkami migdałów i posypką. Ciasto schłódź w lodówce przez chwilę.
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...