11 czerwca 2014

Ciastka z jabłkami

Ilość dni, które muszę spędzić jeszcze w szkole, zdecydowanie spada. Codziennie skreślam kolejny dzień na kalendarzu i sam się do siebie uśmiecham, kiedy z postawionymi krzyżykami docieram do liczby 27. Koniec roku szkolnego już prawie za 2 tygodnie. Z ocenami rozprawiłem się na czas, więc mam więcej czasu na buszowanie w kuchni. Ciasteczka z jabłkami są niezbyt oryginalne, ale na pewno smaczne. Gdzieś w spiżarni został jeszcze zapas jabłek, to trzeba je wykorzystać. Na blogu brakowało takich przepisów na szybkie ciasta i ciasteczka, które można w każdej chwili podjeść. Będzie ich teraz więcej, ponieważ nie każdy lubi siedzieć w kuchni, gdy na dworze świeci słońce. Ciastka są nieco chrupiące, ale środek z jabłkiem jest bardzo miękki. Do jabłka można dodać cynamon jeśli ktoś lubi. Ja swoje potrzepałem cukrem pudrem.



Ciastka
z jabłkami

Składniki :

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
  • 50 g drożdży
  • 250 g (1 kostka) margaryny
  • 2-3 obrane jabłka

1.   Z podanych składników zagnieć ciasto. Gotowe ciasto rozwałkuj i powycinaj z niego prostokąty (ok. 6 x 3 cm)
2.   Jabłka pokrój w cienkie plasterki. Każdy plasterek poukładaj na środku wyciętego kwadratu i złóż ciasto, sklejając ze sobą 2 przeciwległe kąty figury.
3.   Ciasteczka układaj na wysmarowanej masłem patelni. Piecz w 170 st. Przez ok. 20 minut do momentu, aż się zarumienią.

Smacznego !


3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...