1 marca 2014

Piernik

Post z przepisem na piernik był już na tym blogu jako jeden z pierwszych. Podejrzałem go na jednym z moich ulubionych portali kulinarnych, a mianowicie kwestiasmaku.com. Postanowiłem jednak, że zrobię go raz jeszcze tym razem bez przekładania powidłem i polewania czekoladą. Nie pomyliłem się, piernik nadal był świetny. Dodałem troszkę więcej miodu, aby był słodszy. Przepis pierwotny na moim blogu znaleźć można tutaj [kliknij].
Ps : Od jakiegoś czasu blog można wyszukać i "zalajkować" na facebooku. Jeśli chcecie być na bieżąco z informacjami zapraszam tutaj, lub na pasek bloga po prawej stronie :) Z góry dziękuję. ===>


 Składniki :
  • 125 g masła
  • 250 g (1 szklanka) cukru
  • 2-3 łyżki miodu
  • 2 łyżki powidła śliwkowego
  • 4 łyżeczki przyprawy do piernika lub korzennej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżki kawy zbożowej (np. Inka)
  • 250 ml (1 szklanka) mleka
  • 2 jaja
  • 300 g (2 szklanki) mąki pszennej

Wykonanie :
  1. Nagrzej piekarnik do 175 stopni. Keksownicę wyłóż papierem do pieczenia, natłuszcz i wysyp otrębami lub mąką.
  2. W garnku roztop masło z cukrem. Dodaj miód, powidło, przyprawę i cynamon. Dobrze wymieszaj, podgrzewając jeszcze przez chwilę na małym ogniu. Zdejmij garnek z ognia i odczekaj minutę. Dodaj kolejno sodę, kawę, mleko i roztrzepane jaja. Wymieszaj całość energicznie. Mieszając dodawaj po trochu przesianą mąkę, aby nie utworzyły się grudki.
  3. Masę wylej do formy i piecz przez ok. 45 minut. Po wyjęciu zaczekaj, aż wystygnie.
Smacznego    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...