6 lipca 2014

Pierogi z borówkami mojej mamy

Pierwszy typowo obiadowy post na blogu. Nie będzie ich tutaj raczej za wiele, jakoś lepiej się czuję w wypiekach ciast. Przepis dodaję, bo pierogi są słodkie, co wpisuje się nieco w klimat bloga :) Na ogól nie przepadam za pierogami, szczególnie tymi z ziemniakami, po prostu chyba za dużo już ich zjadłem i się znudziłem. Tak bywa. Za to na pierogi z borówkami mojej mamy nie trzeba mnie długo namawiać. Cały rok czekam na to, aby moja mama (bo ona robi najlepsze :) zrobiła te słodkie pierogi. Każdy już chyba jadł takie pierogi, są wyśmienite ! Ja je uwielbiam jeść ze śmietanką z cukrem, moja siostra lubi je z roztopionym masłem i posypane cukrem. Brudzą język, ale w tym wypadku można przymrużyć na to oko. Zachęcam do zrobienia tych pierogów, bo sezon borówkowy nie będzie trwał wiecznie :)



Pierogi z borówkami
mojej mamy

Ok. 60 pierogów:

Ciasto:

  • 1/2 kg mąki
  • ok. 2/3 szklanki wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli

Farsz:

  • 1/2 l borówek
  • kilka łyżek cukru

Dodatkowo:

  • woda do gotowania pierogów
  • szczypta soli do gotowania
  • kilka łyżek oleju do gotowania
  • masło / cukier / śmietanka
1.   Z podanych składników wyrób ciasto. Na stolnicy uformuj z mąki górę, a w środku wgłębienie (coś na kształt wulkanu). Do wgłębienia wrzuć jajko, olej i sól. Dodając partiami wodę (wody dodaj tyle, żeby ciasto nie było za suche i za mokre; ma być elastyczne), zagnieć  ciasto. W razie potrzeby dodaj więcej wody lub mąki. Ciasto odstaw na ok.20 minut do odpoczęcia.
2.   Gotowe ciasto pokrój na kawałki. Każdy kawałek rozwałkuj i szklanką powykrawaj koła.
3.   Borówki umyj i osusz. Wymieszaj je delikatnie z cukrem.
4.   Na wykrojone koła wyłóż po łyżce borówek z cukrem i zlep ciasto w pierożek. Zlepione pierogi odkładaj na posypaną mąką ściereczkę.
5.   Pierogi wrzuć partiami do wrzącej wody z kilkoma łyżkami oleju i solą, pogotuj chwilę, czasami mieszając, aby się nie skleiły. Gotowe podawaj z masłem lub ze śmietanką z cukrem.

Smacznego :)


Jagodowe lato Słodkie jagodowe lato

5 komentarzy:

  1. takie dania latem lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi smaka narobiłeś. Uwielbiam pierogi z borówkami, i później kolorowy język i zęby.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Woda winna byc dobrze gorąca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My używamy chłodnej :) Jednak jeśli ktoś woli może być też ciepła.

      Usuń
  4. Najlepszy obiad na lato, szczególnie upalne lato ;) Pychota!
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...